söndag 8 december 2013

Portföljutveckling

Först en bild på hur det kanske kan gå om inget stort händer på världens börser.


Med reservation för att jag inte fyllt i alla fälten på rätt sätt.
( Resultatet ser nästan lite för bra ut för att vara rätt..)



Denna bild är skapad med hjälp av det Excelblad som bloggaren 40procent20år har skapat.
Jag hoppas det är ok att jag använder hans program på detta sätt.

Länk till källan finns bland de bloggar jag följer i vänsterfältet.



Tillför kapital via:
- Återinvestering av utdelningar.
- Eget sparande från lönen.
- Pengar från någon aktieförsäljning som jag äger enbart som en extra krydda.

- Samt eventuella spelvinster, jo jag drömmer också om att få 13 rätt på tippset, eller kanske att lottot slår till....


Det som kommer vara intressant att se, är utvecklingen på de utdelningar jag har fått de senaste 12 månaderna, men eftersom jag bytt från flera års fondsparande med halvbra resultat till utdelningsinvestering under 2012 och 2013, så blir resultatet (YOC) inte riktigt rättvisande förrän om ca 0,5-1 år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar