söndag 8 december 2013

Bevakningslista

De aktier som jag förutom mitt innehav kollar på är idag 131208:

Hade jag varit yngre och då haft fler år att spara så hade jag redan varit investerad i Läkemedelsbolagen, då jag tror rätt mycket på dem pga stigande åldrar samt stigande vikt hos människorna i västvärlden och USA.
Dessa människor kommer helt klart behöva mer sjukvård i framtiden.


AbbVie Inc  (USA)
Automatic Data Processing Inc  (USA)
Avanza Bank Holding
Bank of Nova Scotia
BCE Inc   (Kanada)  Finns även på USA börsen.
Becton Dickinson and Co  (USA)
Buckle Inc  (USA)
Castellum
Chevron Corp  (USA)
Digitally Realty Trust Inc  (USA)
HiQ International
Industrivärden C
Investor B
Kimberly-Clark Corp  (USA)
Kinder Morgan Inc  (USA)
Kinnevik B
Kvaerner  (norskt)
Latour B
McDonald´s Corp  (USA)
Medtronic Inc  (USA)
NCC B
Novartis AG  (USA)
Novo Nordisk A/S  (USA)  Danskt bolag som även finns på Danska börsen.
Pfizer  (USA)
Procter & Gamble Co  (USA)
Realty Income Corp  (USA)
Royal Bank of Canada  (Kanada)
Svolder B
Target Corp  (USA)
The Coca-Cola Co  (USA)
Wal-Mart Stores Inc  (USA)

Jag har även en större lista med många fler aktier som nämnts i diverse bloggar, men det är bland dessa ovan jag troligen finner nästa köp, om jag inte utökar mitt befintliga innehav, vilket är mest troligt.

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar