lördag 4 januari 2014

Portföljutveckling (Månadsrapport)

Så var det dags för min första månadsrapport på denna blogg.
Det är nog bättre att kalla den för startrapport skapad 140104

Utdelningarna på mitt ISK konto har de senaste 12 månaderna gett 12 689 kr, och det totala värdet är 380 433 kr.

YOC  (aktiernas utdelning i förhållande till inköpsvärde) på kommande 12 månaders utdelningar blir ca 7,19% ( 25 144 kr )      (uträknat med troliga kommande utdelningar vilket ej blir exakt då vissa kan höja och andra sänka sina utdelningar, samt en dollarkurs på 6,50 kr för 1 USD)

Jag drar ej bort den utländska källskatten i redovisningen, då den kvittas mot ISK skatten senare.

Jag har sålt mitt SAS innehav, samt har investerat det mesta av mina likvider så de kommande 12 månaderna kommer visa en större ökning i utdelningar.

För pengarna har jag köpt Target Corp (TGT) samt ökat i några av innehaven.

Nu skall alla utdelningar och insättningar sparas för köp tidigast efter halvårsskiftet eller senare, beroende på utvecklingen i USA och världen i övrigt.

Jag är i och för sig en av dem som tror på att vara fullinvesterad så pengarna kan arbeta med ytterligare utdelningar, men jag skall försöka skapa en liten buffert på ca 5-10%, om jag kan.....


Mina 18 innehav kommer ge utdelningar varje månad enligt denna lista.

Jan  Feb  Mar  Apr  Maj  Jun  Jul  Aug  Sep  Okt  Nov  Dec
 4      5      8      6      9      7     5     5      7      4      5      7


Portföljens innehav är nu :




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar