onsdag 1 januari 2020

Liten sammanfattning av 2019

Då jag egentligen inväntar Follicums studieresultat som kommer efter sommaren 2020 så har jag inte gjort många affärer i mina långsiktiga portföljer, dvs mitt ISK och min KF.

Det enda jag gjort var att under Maj-Juni bygga upp ett innehav i Avance Gas Holding, och de har sedan stigit med ca 58% men den stora utvecklingen på det bolaget förväntas ske under 2020 då de också kommer börja med utdelningar.

Annars så har mitt klart bästa innehav varit Sectra (3:e största innehavet efter Follicum och Avance Gas) som stigit lite över 100%.

Så här blev utvecklingen på mitt ISK


Så här blev utvecklingen på min KF


Vi får väl se vad årsrapporterna kommer att visa, och om det kommande presidentvalet gör att President Trump underlättar för amerikanska bolag.

Det kan ju också vara dags för den omtalade inbromsningen på världens börser......

MVH

2 kommentarer:

  1. Det här är faktiskt en mycket användbar video, och jag lärde mig mycket genom att titta på videor om pengar och extra intäkter. Jag började till och med spela betinia bonus, och för mig är det en bra inkomstkälla. I allmänhet har jag lärt mig mycket mer om ekonomisk läskunnighet, och det är mycket användbart för en modern person.

    SvaraRadera
  2. Jag skulle inte följa länken, men den här länken är bra. Jag har bara spelat på den här sidan länge. Och jag kan säga att allt är bra där.

    SvaraRadera