lördag 1 november 2014

Månadsrapport, Portföljens utveckling.

Månadsrapport för Oktober 2014


Förändring i portföljen senaste månaden


Tillfört kapital 
1000 kr

Inkomna utdelningar under Augusti (efter att källskatten är dragen.)
PHK = 333:-
NCZ = 239:-
ARCP = 255:-
NWH.UN = 105:-
BPT = 161:-
PSEC  = 124:-
NCC B = 123:-

Totalt = 1340:-

Sälj
Inga försäljningar under månaden.

Köp
Inga köp under månaden.

Eventuella framtidsplaner
ISK + KF:  utdelningar kommer sparas i Atlant Stability och Skandia Realräntefond samt Spiltan räntefond Sverige tillsvidare.

Tillfört kapital sparas på +Klarna konto då jag inte vet om nästa köp blir i ISK eller KF, och jag vill inte flytta in och ut pengar i onödan.

De USA aktier jag har kvar på mitt ISK skall fungera som kassaflöde och kanske säljas om de stiger mycket i värde eller om något händer med deras utdelningar.
Utdelningarna skall investeras i Svenska aktier i ISK och eventuellt så kommer jag flytta lite mer till min KF för de aktier som har källskatt på utdelningarna.

I övrigt är det de vanliga framtidsplanerna med att spara likvider och eventuellt bara göra köp om jag ser något köpläge uppstå.

På lite längre sikt, och om kurserna blir intressanta så tittar jag på:  Swedbank, Handelsbanken, Mekonomen, Bilia, Industrivärden C, OEM International och ICA Gruppen till ISK, och till KF: WMT, JNJ, PG och BAX samt eventuellt Statoil (för att komplettera mina oljeaktier med norskt inför framtida Johan Sverdrup borrningar).

Räntefonderna och likvider är nu 2,56 % av mitt Portföljvärde.

Utdelningsförändring och portföljvärde  

Det totala värdet på mitt sparande är 461 690   kr (förra månaden 465 034 kr).

ARCP har än så länge kvar sin utdelning, men dess aktiekurs har rasat en hel del pga felaktiga redovisningar vilket lett till en hel del turbulens och utredning pågår, samt att 2 chefer fått sparken med omedelbar verkan.
Vi får se vilken effekt detta har i slutändan.

AWDR har också rasat en hel del, men de nämner inget om nästa utdelning. Alla vet att deras 2 riggar kommer läggas på varv för översyn/uppgradering, och den ena har kontrakt därefter, men vad som händer den andra är ej känt i dagsläget, men förhoppningsvis hinner de skriva ett nytt kontrakt efter uppehållet. Men den som lever får se.

BPT har sänkt nästa utdelningar då de delar ut del av vinsten från oljeförsäljningen, och eftersom oljepriset gått ner så sänkte de summan för nästa utd.

YOC  (aktiernas utdelning i förhållande till inköpsvärdet 401 326 kr) på kommande 12 månaders utdelningar blir ca 9,19 % = 36 881 kr efter källskatten är dragen (Förra månaden 36 712).

Yield på kapital tillfört mina Avanzakonton utifrån utan att räkna utdelningar och vinster vid försäljningar inom mina ISK och KF konton tom 141031 (341 886 kr)  ger en utd på 10,79 %.

Siffrorna ovan är uträknade med troliga kommande utdelningar vilket ej blir exakt då vissa kan höja och andra sänka sina utdelningar, samt en dollarkurs på 7,30 kr för 1 USD och 6,50 kr för CAD och en kurs på 1,1 kr för 1 Nkr.

Mina 18 innehav kommer ge utdelningar varje månad enligt denna lista, med reservation för att nån utdelning kommer in månaden efter då utdelningen i USA tar några dagar att nå mitt Avanza konto.
(totalt 95 utdelningstillfällen).

Jan  Feb  Mar  Apr  Maj  Jun  Jul  Aug  Sep  Okt  Nov  Dec
 6      8      8      7     11     8     7     9      8      7     8       8

Portföljen 141031



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar