söndag 23 januari 2022

Är det dags nu ? Hur stor kommer nedgången bli ?

De senaste åren har börsen klarat sig genom att centralbanker tryckt enorma mängder pengar, och då framförallt usa's FED, men nu verkar kraschen närma sig med stora steg.

Hur och när nedgången kommer vet ingen, men de flesta intervjuade personer talar om närtid med start efter att FED slutar trycka pengar och att räntorna börjar höjas. 

Det jag läst när man tittar runt på nätet är att det troligen startar med en lite mindre nedgång under någon månad och sedan går börsen sidledes ett kortare tag för att sedan fortsätta neråt och den sista nedgången kan vara under en längre (månader/år) tid innan det till sist vänder.

Själv kör jag fortfarande på med några Biotech bolag där vissa nu äntligen verkar närmar sig försäljning, men som vanligt har man inte lyckats förrän pengarna är på kontot. Jag har även ca 15% av portföljen i ädelmetaller (aktier + fond), och små blandade aktieinnehav.


Några av de videor som kommit under senaste tiden.









Hur ni än gör med era investeringar, så hoppas jag att ni i alla fall har en strategi för en eventuell större nedgång.

Lycka till.

1 kommentar:

  1. Det är därför jag inte investerar än. Det är ganska svårt för mig, men jag tittar ofta på videor och läser olika artiklar om hur man investerar korrekt. Hittills ökar jag bara mina besparingar genom att spela https://betinia.se/sv/live , men jag förstår att om jag vill spara pengar och undvika inflation måste jag investera.

    SvaraRadera