lördag 9 september 2017

Kort rapport med inkomna utdelningar under Augusti.

Månadsrapport för Augusti 2017


Förändring i portföljen senaste månaden
PSEC Sänker sin utdelning.

Tillfört kapital 
Inget.

Inkomna utdelningar under Augusti (efter källskatt.)

SSW = 302:-
GAIN = 182:-
BPF.UN = 25:-
BRE = 30:-
PHK = 247:-
NCZ = 249:-
CBRL = 199:-
CPLP = 324:-
STAG = 24:-
OHI = 462:-
MAIN = 169:-
NWH.UN = 359:-
D.UN = 21:-
HTGC = 340:-
RY = 95:-
PSEC  = 507:-

Totalt = 3 535:-

Sälj
Minskat i PSEC inför en ev utdelningssänkning som sedan kom i samband med rapporten.

Köp
Inga köp.

Eventuella framtidsplaner

Samla likvider och eventuellt amortera.






1 kommentar:

  1. Hej! Tack för en bra blogg! Det här är en personlig inbjudan till att vara med och utforma en digital checklista för investeringar. Genom att ha en checklista för investeringar är tanken att man ska minimera sina risker för förluster. När man analysera ett bolag på ett strukturerat sett med hjälp av en checklista blir beslutsprocessen lättare och överskådligare för att fatta ett beslut om att investerar i ett företag. Tanken med detta event är att alla som vill kan vara med att lägga till punkter samt rösta med like knappen om vilka punkter de tycker ska vara med på checklistan. Så i första skedet är jag ute efter att med gruppens hjälp ta fram en checklista för investeringar. Jag är övertygad om att vi både kommer ha kul och tycka det är lärorikt. Genom att sammanföra flera personer (bjud gärna in aktieintresserade vänner) med unik bakgrund men med det gemensamma att de brinner för investeringar tror jag alla gynnas i gruppen. Det här är en decentraliserad grupp där alla i ett första skede kan bidra med och ranka punkter samt föreslå egna alternativ på checklistan så att den växer fram organiskt.

    Som det ser ut nu så har jag delat in Checklistan i sex olika kategorier så försök gärna lägga in punkterna under den kategorin du tycker passar bäst alternativet skapa en ny kategori.

    Ledning/storägare

    Intäkter/skulder

    Konkurrenter/Marknadsposition

    Kvartalsrapporter/Historik

    Framtiden

    Övrigt

    Senast den 24/9 kommer jag att sammanställa checklistan och skicka ut till alla som har varit med och röstat och get förslag.

    Min tanke är att efter checklistan är klar skapa en Mastermind grupp som ses en gång varje eller varannan månad där man bestämmer på föregående möte vad som görs till nästa möte. Tidsåtgången är svår att säga men just de fysiska mötena skulle jag säga tar ca 2-3 timmar. Sen är det upp till dig att bestämma hur mycket tid du lägger ner på analysen. Gå in på https://www.facebook.com/events/928690980620961/
    Eller lägg till mig (Erik Schenkel) som vän på facebook så bjuder jag in dig till eventet.

    SvaraRadera